Nový výskum: Prečo je kancelária potrebná k úspešnej pracovnej flexibilite?

Nový výskum odhaľuje kľúčové faktory pre úspech flexibilnej práce.
Pre viac obsahu skroluj nižšie
28. August 2023

Hybridný model práce tu už s nami ostane navždy. Všetci sme čítali množstvo článkov a na vlastnej koži pocítili, ako sa veci menia v spôsobe dochádzky a v práci v kancelárii. Úspech každého hybridného modelu však závisí od toho, či sa zamestnanci aktívne rozhodnú prísť do kancelárie.

Keď tak neurobia, veci sa začnú lámať – od spokojnosti v ich pracovnej roli až po to, ako rýchlo sa dokážu učiť nové veci.

Aby sme pochopili, ako sa naďalej vyvíja postoj k hybridnému modelu práce a čo to znamená pre firmy, uskutočnili sme vlastný prieskum medzi 300 zamestnancami pracujúcich v Londýne.

Cieľom bolo zistiť:

– či im súčasný model hybridnej práce skutočne vyhovuje.

– čo očakávajú od kancelárie budúcnosti.

– aké faktory ovplyvňujú ich vzťah k zamestnávateľovi.

Ste pripravení zoznámiť sa s celkovými výsledkami? Stiahnite si náš report: Budúcnosť flexibilných pracovných priestorov.

Prečítajte si v skratke, čo sme zistili.

Hybridný model práce môže skrývať stres

Ak manažéri nevidia, s čím sa ich tímy denne stretávajú a odkiaľ prichádza tlak na ich výkon a mentálnu pohodu, nevedia im pomôcť manažovať riziko vyhorenia a predísť odchodu. Ide o čoraz väčší problém zamestnancov, ktorí nemajú dostatok času stráveného osobnou interakciou s kolegami, čo znamená, že nevyvážené flexibilné pracovné modely môžu spôsobovať viac škody ako úžitku.

– len 16 % zamestnancov pociťuje, že nadriadený vie rozoznať ich stres z pracovnej záťaže pri práci na diaľku.

– 69 % zamestnancov sa v dôsledku toho cíti menej lojálnych voči svojmu zamestnávateľovi.

Školenia sú lepšie, keď sú spoločné

Všetci vieme, že pozeranie na obrazovku počítača, čítanie emailov a neustále skákanie z Teams meetingu na Teams meeting nie je najefektívnejší spôsob ako sa naučiť niečo nové a dokončiť pracovné úlohy. Keďže mnohí zamestnávatelia majú problém nájsť ľudí s potrebnými zručnosťami, nemôžeme podceňovať silu skutočnej ľudskej interakcie.

viac ako dve tretiny respondentov majú pocit, že sa dokážu učiť rýchlejšie, keď strávia viac času osobne so svojím tímom.

– až 37 % zamestnancov sa cítia vyčerpaní tým, koľko času strávia na videohovoroch.

Ponúknite viac a zvýšite produktivitu

Dať ľuďom skutočný dôvod prísť do kancelárie nie je také jednoduché a nedá sa to vyriešiť len raňajkami zadarmo alebo stolným futbalom. Zamestnanci chcú kanceláriu, ktorá im pomôže udržať si zdravý životný štýl, stretnúť kolegov a vyťažiť z dňa maximum.

viac ako polovica zo zamestnancov by chcela mať na pracovisku prístup k zariadeniam na cvičenie, ako je napríklad posilňovňa.

– takmer polovica by prišla do kancelárie častejšie, ak by mala prístupu k spoločným vonkajším priestorom a otvoreným plochám.

“Destination office” ako motivácia pre používanie pracovných priestorov

Najprv si vysvetlime termín “Destination office”. Je to pracovný priestor, do ktorého chcú ľudia chodiť – je to dynamické, flexibilné a inšpiratívne pracovisko navrhnuté pre špecifické potreby zamestnancov a citeľne zvyšuje ich produktivitu a spokojnosť.

Tiež si treba uvedomiť, že pre udržanie a získanie nových talentov zohráva kancelária väčšiu úlohu, ako si mnohí uvedomujú. Zastaraná budova a dusné usporiadanie stolov neprinesú kvalitných kandidátov.

– 84 % zamestnancov by na pracovisko prichádzalo častejšie, keby spĺňalo parametre “Destination office“.

– 88 % respondentov uviedlo, že kancelária typu “Destination office” by ovplyvnila ich rozhodnutie o pracovnej ponuke.

Stiahnite si celý report a dozviete sa, ako spraviť z kancelárie “Destination office“ a objavíte päť stratégií, ako dosiahnuť úspech flexibilnej práce.